• درباره پیشگام صنعت ابزار

    شرکت پیشگام صنعت ابزار، به عنوان یکی از مهمترین تامین کنندگان قطعات و تجهیزات خطوط لوله و همچنین مجری خدمات ساخت، بازسازی و توسعه خطوط لوله در دریا و خشکی، کار خود را از سال 1376 آغاز کرد. این شرکت با بهره گیری از مهندسان کارآزموده و خبره و همچنین تکنیسین های با تجربه، روند رشد سریعی را در پیش گرفت و در مدت کوتاهی، کارخانه ساخت تجهیزات و ادوات مورد نیاز بازار داخل و همچنین عملیات مختلف این شرکت را راه اندازی کرد. زمانی که سخن از اعتماد و اطمینان باشد، بی شک شرکت پیشگام صنعت ابزار به عنوان بهترین گزینه، مورد اشاره تمامی گارگزاران خواهد بود. کارنامه درخشان ما در صنایع مختلف نفت و گاز، صنایع نیروگاهی، تصفیه خانه ها و ...

    توضیحات بیشتر
  • توجه به ایمنی در کار

    بی شک ایمنی اولین و مهمترین اولویت ما در کار است. تمام تلاش ما در این مجموعه بر این است که بالاترین سطح ایمنی و ملاحظات زیست محیطی را برای مشتریان و کارفرمایان مهیا کنیم. یکی از افتخارات بزرگ پیشگام صنعت ابزار این است که در طی 15 سال سابقه کاری و صدها عملیات موفق خود، حتی یک حادثه را نیز تجربه نکرده است و کوچکترین صدمه جانی به پرسنل وارد نشده است. این در حالی است که ماهیت کارهای حوزه فعالیت این شرکت مخصوصا عملیات هات تپ همراه مخاطرات بسیار زیادی است...

    توضیحات بیشتر
  • قابلیت های تولید پیشگام صنعت ابزار

    زمان مهمترین معیار ارزشمندی است که برتری شرکت ها را بر یکدیگر اثبات می کند. شرکت پیشگام صنعت ابزار با بهره گیری از ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته و به روز و همچنین تخصص و تجربه پرسنل کارآزموده، تجهیزات و خدمات مورد نیاز مشتریان را در کمترین زمان ممکن ارائه می دهد. این شرکت با بهره گیری از یک کارگاه ساخت، اتصالات مورد نیاز خود را در داخل تولید می کند. همچنین بسیاری از قطعات جدید برای مصارف خاص مانند تعمیرات ولو نیز توسط این امکانات گسترده قابل ساخت هستند. گارانتی تمام و کمال محصولات این شرکت و همچنین قابلیت بالای اطمینان خدمات ارائه شده، مشتریان را نسبت به این موضوع مطمئن می کند که قطعات نصب شده توسط تکنیسین های ما برای مدت طولانی بدون افت کیفیت کار می کنند. مجموعه کامل ماشین آلات و تجهیزات ساخت در بخش کارگاه این شرکت متمرکز هستند.

    توضیحات بیشتر
  • عملیات لاین استاپ در مجتمع پتروشیمی فجر

    انجام موفقیت آمیز عملیات هات تپ و لاین استاپ در مجتمع پتروشیمی فجر

    توضیحات بیشتر
  • عملیات هات تپ پتروشیمی کرمانشاه

    عملیات هات تپ 12 اینچ روی خط لوله 20 اینچ مجتمع پتروشیمی کرمانشاه.

    توضیحات بیشتر
  • بیستمین نمایشگاه بین المللی نفت ، گاز ، پالایش ، پتروشیمی
  • بیستمین نمایشگاه بین المللی نفت ، گاز ، پالایش ، پتروشیمی
  • بیستمین نمایشگاه بین المللی نفت ، گاز ، پالایش ، پتروشیمی
30فروردین

دریافت دستورالعمل های هات تپ

پنجشنبه 23 مهره 1394  |  3526 بازدید


هات تپ خطوط لوله و مخازن بعنوان یکی از اصلی‌ترین خدمات خطوط لوله شرکت پیشگام صنعت ابزار، از فرایندهایی محسوب می‌شود که به دلیل ماهیت منحصر به فرد خود مستلزم حداکثر تدابیر لازم فنی و ایمنی لازم است. از آن‌جا که هر کدام از عملیات‌های انشعاب گرم هات تپ دارای خصوصیات ویژه‌ی خود می‌باشند مجریان فرایند معمولاً دستورالعمل ویژه‌ی هر فرایند را جداگانه تدوین کرده و به اطلاع و تأیید کارفرمایان می‌رسانند. با این وجود برخی اصول کلی و عام در مورد هر یک از این دو فرایند وجود دارد که در تمامی عملیات‌های مربوطه مشترک محسوب می‌شود.

با توجه به توضیحات فوق می توان پی به این برد که مجری عملیات هات تپ دارای دو سری مستندات یا دستورالعمل ها برای انجام عملیات انشعاب گیری به روش گرم می باشد. ابتدا به ساکن یک دستورالعمل هات تپ که جنبه کلی و جامع برای تمامی پروژه ها دارد تدوین می شود. در این دستورالعمل خطوط راه و نقشه کلی عملیات hot tap ترسیم می شود. آیتم های مشترکی که در تمامی پروژه های هات تپ گیری وجود دارد در این نقشه شرح و بسط داده می شود و وظیفه اجراکننده عملیات هات تپ راهنمایی گرفتن از این خطوط کلی است.

دسته دوم از مستندات مربوط به هر عملیات هات تپ می باشد. به این شرح که مجری عملیات پس از بازدید از سایت و گرفتن اطلاعات فنی خط و محیط، با رجوع به دستورالعمل هات تپ که نقشه راه کلیه عملیات ها می باشد، دستور کار ویژه عملیات هات تپ برای آن عملیات ویژه را تدین و در اختیار کارفرما قرار می دهد. در این دستورالعمل، شرح تمامی مراحل با ذکر جزئیات آورده می شود. این که چه تأسیسات و تجهیزاتی مورد نیاز است، فرایند ساخت اتصال و نصب آن به چه نحو خواهد بود، چه ابزارها و خدماتی برای پشتیبانی از عملیات هات تپ مورد نیاز است، و مواردی از این قبیل همگی بخشی از دستور کار انشعاب گیری گرم را شامل می شوند.

در ادامه لینک دستورالعمل هات تپ تدوین شده توسط شرکت پیشگام صنعت ارائه می گردد. این لینک دستورالعمل جامع عملیات انشعاب گرم hot tap را شامل می شود که مشتمل بر روش های بازرسی، بازدید، طراحی و مهندسی، نظارت و تأیید، اصول جوشکاری، محدودیت هایی که مشخصات فنی خط لوله بر عملیات تحمیل می کنند، و مواردی از این قسم می شود.

در این دستورالعمل محدویت ها و الزاماتی که می بایست در جوشکای اتصال روی خط لوله لحاظ شوند مورد بررسی قرار می گیرد. در خصوص ضرورت اهمیت داده های خط به عنوان مشخصات فنی و کارکردی که این داده ها خواهند داشت بحث شده است؛ متغیرهایی نظیر فشار، دما، راستای عملیات، نوع سیال و... از این دست می باشند. بدون شک همین متغیرها هستند که شرایط انجام کار گرم hot tap را تعیین می کنند. برای مثال در خصوص متغیری نظیر جنس لوله مشخص شود که در درجه اول آیا اجرای هات تپ روی خط لوله مذکور امکان پذیر هست یا نه. و اگر این کار انجام شدنی است، به چه نحو می بایست آن را انجام داد، از چه کاتر و الماسه ای در دستگاه هات تپ می بایست استفاده کرد، و مواردی از این دست.

در خصوص متغیری نظیر فشار نیز بحث به همین ترتیب است. باید مشخص شود که با توجه به فشار موجود روی خط لوله امکان انجام هات تپ روی آن وجود دارد یا نه. در صورت منفی بودن پاسخ می بایست تدابیری اندیشید که عملیات امکان پذیر شود و اگر به هیچ طریق شرایط فراهم نشود می بایست نسبت به انتخاب روش های جایگزین اقدم به عمل آورد. در صورتی که شرایط فراهم شد می بایست خطوط راه برای انجام عملیات انشعاب مشخص و تدوین شود. عملیات بر اساس مستندات تدوین شده به انجام خواهد رسید.

جوشکاری و الزامات آن از دیگر نکات مورد اشاره در دستورالعمل هات تپ می باشد که می بایست طبق استانداردهای جوشکاری مرجع انجام گیرد. در دستورالعمل تدوینی شرکت پیشگام صنعت ابزار آن رویه ها و روش های مرتبط جوشکاری تدوین شده و متغیرهایی که بر کیفیت کار تأثیر منفی می گذارند شناسایی شده اند. متعاقباً نیز راهکارهای پیشگیری از بروز ایرادات مذکور ذکر شده اند. تست جوش و تست فشار هیدرواستاتیک اتصالات جوشکاری شده نیز بخش دیگر فرایند می باشد که در دستورالعمل می بایست ولو به صورت اجمالی شرح و تبیین شوند. در این خصوص نیز اشاراتی لازم است اما شرح فرایند در دستور کارهای هر کدام از پروژه ها قید می شود.

انجام عملیات هات تپ بخش اصلی فرایند و طبیعتاً دستورالعمل تدوینی می باشد که نکات ایمنی و  فنی آن به صورت سرفصل وار اشاره شده اند. بدیهی است ذکر جزئیات عملیات مربوط به دستورالعمل هایی می شود که برای هر پروژه به صورت مجزا تدوین می شود.

بدون شک مستند سازی داده های حاصل شده بخشی جدایی ناپذیر از یک فرایند اجرایی محسوب می شود. این مستندات پیش از آغاز عملیات نگارش شده و به عنوان دستور کار و نقشه راه آن عمل می کنند. دستورالعمل جامع شرکت پیشگام صنعت ابزار نیز از این قاعدع مستثنی نیست. برای دریافت فایل مذکور لینک زیر را کلیک نمایید.

دستورالعمل هات تپ شرکت پیشگام صنعت ابزار

ارسال دیدگاه

نام: *

آدرس ایمیل: *

متن پیام:



دیدگاه ها

گالری تصویر

هات تپ

هات تپ

کرواسی 4

کرواسی 4

کرواسی 11

کرواسی 11

کرواسی 10

کرواسی 10

گروه پیشگام صنعت ابزار

  • شرکت پیشگام صنعت ابزار

درباره ما

شرکت پیشگام صنعت ابزاریکی از مهم ترین تامین کنندگان تجهیزات نیروگاهی می باشد. که در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و فراساحلی فعال می باشد. انجام عملیات هات تپ (انشعاب گیری-خطوط سیالات ) از عمده فعالیت های این شرکت می باشد. از دیگر خدمات این شرکت می توان به ساخت مبدل های حرارتی و مخازن کاربردی در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی اشاره کرد.

تنظیمات
رنگ ها
پس زمینه
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14