• درباره پیشگام صنعت ابزار

    شرکت پیشگام صنعت ابزار، به عنوان یکی از مهمترین تامین کنندگان قطعات و تجهیزات خطوط لوله و همچنین مجری خدمات ساخت، بازسازی و توسعه خطوط لوله در دریا و خشکی، کار خود را از سال 1376 آغاز کرد. این شرکت با بهره گیری از مهندسان کارآزموده و خبره و همچنین تکنیسین های با تجربه، روند رشد سریعی را در پیش گرفت و در مدت کوتاهی، کارخانه ساخت تجهیزات و ادوات مورد نیاز بازار داخل و همچنین عملیات مختلف این شرکت را راه اندازی کرد. زمانی که سخن از اعتماد و اطمینان باشد، بی شک شرکت پیشگام صنعت ابزار به عنوان بهترین گزینه، مورد اشاره تمامی گارگزاران خواهد بود. کارنامه درخشان ما در صنایع مختلف نفت و گاز، صنایع نیروگاهی، تصفیه خانه ها و ...

    توضیحات بیشتر
  • توجه به ایمنی در کار

    بی شک ایمنی اولین و مهمترین اولویت ما در کار است. تمام تلاش ما در این مجموعه بر این است که بالاترین سطح ایمنی و ملاحظات زیست محیطی را برای مشتریان و کارفرمایان مهیا کنیم. یکی از افتخارات بزرگ پیشگام صنعت ابزار این است که در طی 15 سال سابقه کاری و صدها عملیات موفق خود، حتی یک حادثه را نیز تجربه نکرده است و کوچکترین صدمه جانی به پرسنل وارد نشده است. این در حالی است که ماهیت کارهای حوزه فعالیت این شرکت مخصوصا عملیات هات تپ همراه مخاطرات بسیار زیادی است...

    توضیحات بیشتر
  • قابلیت های تولید پیشگام صنعت ابزار

    زمان مهمترین معیار ارزشمندی است که برتری شرکت ها را بر یکدیگر اثبات می کند. شرکت پیشگام صنعت ابزار با بهره گیری از ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته و به روز و همچنین تخصص و تجربه پرسنل کارآزموده، تجهیزات و خدمات مورد نیاز مشتریان را در کمترین زمان ممکن ارائه می دهد. این شرکت با بهره گیری از یک کارگاه ساخت، اتصالات مورد نیاز خود را در داخل تولید می کند. همچنین بسیاری از قطعات جدید برای مصارف خاص مانند تعمیرات ولو نیز توسط این امکانات گسترده قابل ساخت هستند. گارانتی تمام و کمال محصولات این شرکت و همچنین قابلیت بالای اطمینان خدمات ارائه شده، مشتریان را نسبت به این موضوع مطمئن می کند که قطعات نصب شده توسط تکنیسین های ما برای مدت طولانی بدون افت کیفیت کار می کنند. مجموعه کامل ماشین آلات و تجهیزات ساخت در بخش کارگاه این شرکت متمرکز هستند.

    توضیحات بیشتر
  • عملیات لاین استاپ در مجتمع پتروشیمی فجر

    انجام موفقیت آمیز عملیات هات تپ و لاین استاپ در مجتمع پتروشیمی فجر

    توضیحات بیشتر
  • عملیات هات تپ پتروشیمی کرمانشاه

    عملیات هات تپ 12 اینچ روی خط لوله 20 اینچ مجتمع پتروشیمی کرمانشاه.

    توضیحات بیشتر
  • بیستمین نمایشگاه بین المللی نفت ، گاز ، پالایش ، پتروشیمی
  • بیستمین نمایشگاه بین المللی نفت ، گاز ، پالایش ، پتروشیمی
  • بیستمین نمایشگاه بین المللی نفت ، گاز ، پالایش ، پتروشیمی
9فروردین

ساخت اسپلیت تی؛ از محصولات رایج شرکت پیشگام صنعت ابزار

شنبه 16 مرداد 1395  |  2810 بازدید


ساخت اسپلیت تی برای انجام عملیات هات تپ از مهارت هایی است که معمولاً خود مجریان عملیات هات تپ بیش از هر کس دیگر بر آن اشراف و تسلط خواهند داشت. ساخت اتصال اسپلیت تی برای ایجاد انشعاب در خطوط لوله در مرحله پایپینگ البته حساسیت های منحصر به خود را دارد، اما ساخت اسپلیت تی برای انجام هات تپ می باید حساسیت ها و نکات ویژه و خاص خود را داشته باشد. اسپلیت تی ساخته شده در مرحله پایپینگ تا زمانی که مجموعه به بهره برداری نرسیده است فشاری را تحمل نمی کند و تنها پس از بهره برداری از خط و شروع جریان سیال درون لوله ها است که فشار از ناحیه سیال به صورت متوازن به خط و انشعاب ها وارد می شود.

اما عملیات هات تپ شرایط متفاوتی خواهد داشت. زمانی که می بایست اسپلیت تی برای انجام عملیات انشعاب گرم  نصب شود سیال درون خط در جریان است و فشار از همان زمان بر لوله و اسپلیت تی وارد می شود. همچنین حین انجام عملیات انشعاب گیری گرم یا هات تپ لوله در سایز انشعاب در محل مورد نظر بریده می شود و از این رو فشاری مضاعف بر اسپلیت تی وارد می شود. از این رو در ساخت اسپلیت تی برای انشعاب گیری گرم می بایست دقیق تر و مطمئن تر عمل کرد و اتصالات ساخته شده برای هات تپ می بایست مستحکم تر باشند.

البته لازم به ذکر است پیش از ساخت این اتصال فرایند مطالعه مهندسی برای توجیه فنی اتصال اسپلبیت تی برای خط لوله دارای اهمیت بسیار بالاست. چه بسا در مواردی به ظاهر اتصال مذکور مناسب به نظر بیاید اما مطالعات ما را به این نتیجه برسانند که استفاده از سایر اتصالات نظیر سدل نیپل توجیه منطقی تری دارد. بنابراین امکان سنجی استفاده از اسپلیت تی بر فرایندهای ساخت اسپلیت تی و نصب آن روی خط لوله اولویت دارد. اسپلیت تی یک فیتینپ تمام محیطی است و کل جداره خارجی لول را همچون یک استوانه به طول مشخص و محاسبه شده پوشش می دهد. از این رو در مقایسه با سایر اتصالات بسیار قوی تر و مطمئن تر است، اما این به معنای توجیه پذیر بودن آن تحت هر شرایطی نخواهد بود.

 اگر این طور بود دیگر تدابیری برای ساخت سایر اتصالات اندیشیده نمی شد و در تمامی فرایندهای انشعاب گیری از این اتصال بهره برده می شد. بنابراین ساخت اسپلیت تی مستلزم توجیه فنی و مهندسی است. پس از اخذ تأییدیه تمامی جوانب باید سنجیده شود. این اتصال باید توان مقاومت در برابر فشار سیال درون خط را داشته باشد. اسپلیت تی از لحاظ موقعیت قرارگیری در خطوط لوله در جایگاه حساسی قرار دارد، فشار از دو جانب بر آن وارد می شود؛ یکی از جانب سیال که با فشار واقعی خود به درون آن وارد می شود، و یکی هم از جانب خط لوله اصلی که به قطر انشعاب مورد نیاز بریده شده است. بخش بریده شده همچون یک سوراخ در معرض فشار لوله و سیال قرار دارد و گرایش به تغییر شکل دارد. این تغییر شکل می تواند ارگانیسم مجموعه خط لوله را دچار خدشه کند و به همین دلیل می بایست تدابیری جهت مماعنت از این امر اندیشید. Split tee بهترین ابزار برای جلوگیری از این ایراد است، در صورتی که اتصال ساخته شده توان ممانعت از این تغییر شکل را نداشته باشد نه تنها خط لوله دچار تغییر شکل می شود بلکه خود اتصال اسپلتی تی نیز تغییر فرم داده و به مرور دچاز اعوجاج می شود. این امر بر عملکرد مجموعه تأثیر منفی خواهد داشت و طراحان و سازنده اسپلیت تی می بایست به آن توجه کافی داشته باشند.

شرکت پیشگام صنعت ابزار با توجه به امکانات و تجربه خود، آمادگی ساخت اتصالات اسپلیت تی خطوط لوله را داراست. با توجه به سابقه بالای این شرکت در انجام عملیات هات تپ و تهیه تدارکات و مواد و تجهیزات مورد نیاز برای انجام عملیات، طراحی و ساخت اسپلیت تی که یکی از اصلی ترین تجهیزات مورد نیاز در عملیات هات تپ می باشد یکی از کارهای رایج ما محسوب می شود. ما در هر لحظه حاضریم سفارشات شما در زمینه ساخت اسپلیت تی با سایزها و متریالهای مورد دلخواه و مبتنی بر سفارشات شما را در اسرع وقت آماده و تحویل دهیم.

همچنین، از آن جا که ممکن است مشتریان محترم اطلاعات و دانش کافی در خصوص الزامات و اقتضائات فنی split tee را نداشته باشند، تیم طراحی شرکت پیشگام صنعت ابزار آماده است راهنمایی های لازم در خصوص انتخاب و تدوین مشخصات فنی دقیق اسپلیت تی سفارشی را بر حسب کاربرد مشتری ارائه داده و پیش از شروع فرایند ساخت جدول مشخصات فنی و نقشه های طراحی شده را جهت تأیید به مشتریان ارائه دهد.

شرکت پیشگام صنعت ابزار تمامی اتصالات split tee را بر اساس استانداردها مرتبط صادره از مؤسسه‌های ASME و API و در صورت لزوم سایر استانداردهای معتبر جهانی طراحی می‌کند. در ساخت اتصال اسپلیت تی ما استانداردهای مرجع نظیر API 1104 را در کنار سایر استانداردها، و به پشتوانه تجارب و سوابق مان د زمینه ساخت اتصالات از این نوع در کنار همدیگر قرار داده و نیاز شما در این زمینه را به بهترین و باکیفیت ترین شکل ممکن پاسخ می دهیم. اگر نیاز به عملیات هات تپ داشتید نیز ما بر اساس استانداردهای مذکور و استاندارد API 2201 که بخش زیادی از آن را الزامات جوشکاری شامل می شود عمل می کنیم و بهترین اتصال برای انجام صحیح و بی نقص عملیات هات تپ می سازیم. لازم به ذکر است نصب split tee روی خطوط لوله نیز از جمله وظایفی است که خود بر عهده می گیریم.

بر این اساس ما قادریم اتصالات اسپلیت تی با ویژگی‌های زیر را در اسرع وقت برای مشتریان آماده کنیم:

-         طراحی و ساخت اسپلیت تی از سایزهای 6 تا 56 اینچ. در صورت نیاز مشتریان به سایزهای کوچک تر یا بزرگ‌تر امکان ساخت سفارشی و یا ارائه راهنمایی‌های لازم وجود دارد.  

-         طراحی و  ساخت اسپلیت تی منطبق با جنس لوله اصلی، نوع سیال و فشار و دمای  آن.

-         ساخت انواع اسپلیت تی اعم از اسپلیت تی هایی که روی لوله جوشکاری می‌شوند و اتصالاتی که به صورت مکانیکی روی لوله بولت می شوند.

-         ساخت اسپلیت تی در انواع مواد و متریال ها، اعم از کربن استیل، استنلس استیل و.... و با ضخامت‌های مورد نیاز مشتری. 

 

      بازرسی کیفیت split tee ساخته شده خود یک فرایند فنی و مهندسی است و با توجه به جایگاهی که این اتصال در خطوط لوله دارد می بایست بیشترین میزان دقت در خصوص آن لحاظ شود. بازرسی جوش این اتصال توسط تیم مهندسی و از طریق ابزارهای ویژه مهندسی انجام می شود. ابزارهای مورد نظر بستگی به نوع تستی دارند که برای بازرسی جوشsplit tee برگزیده شده است. تست فشار نیز معمولاً به صورت هیدرواستاتیک انجام می شود تا از تحمل اسپلیت تی در مقابل فشار سیال اطمینان کسب شود. 

ارسال دیدگاه

نام: *

آدرس ایمیل: *

متن پیام:



دیدگاه ها
محمد - یکشنبه 30 مهره 1396ساعت : 10:19 AM
comment اسپلیت تی در پایپینگ موارد استعمال متنوعی دارد. ممنون از مطلب خودب شما

گالری تصویر

هات تپ

هات تپ

کرواسی 4

کرواسی 4

کرواسی 11

کرواسی 11

کرواسی 10

کرواسی 10

گروه پیشگام صنعت ابزار

  • شرکت پیشگام صنعت ابزار

درباره ما

شرکت پیشگام صنعت ابزاریکی از مهم ترین تامین کنندگان تجهیزات نیروگاهی می باشد. که در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و فراساحلی فعال می باشد. انجام عملیات هات تپ (انشعاب گیری-خطوط سیالات ) از عمده فعالیت های این شرکت می باشد. از دیگر خدمات این شرکت می توان به ساخت مبدل های حرارتی و مخازن کاربردی در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی اشاره کرد.

تنظیمات
رنگ ها
پس زمینه
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14